Forretningside
Brance/produkt: Web-service
Idegrundlag: At tilbyde damehåndboldseniorførstehold at indsamle, strukturere og præsentere hold- og spiller-oplysninger
Marked: Potentielle (slut)kunder er håndboldklubber, der ikke har præsentation af 1.holdet, fordi de ikke har ressourcer til det, ikke har fået det gjort endnu, eller ikke har tænkt på det. Samt klubber, der har præsentation af 1.holdet, men kunne tænke sig at oursource opgaven.
Ideelt set ville et nationalt forbund købe systemet og tilbyde det til medlemsklubberne
Behovsdækning: Ved at præsentere 1.holdet med nøjagtige, komplette og opdaterede oplysninger giver man dels klubben et internt værktøj, og dels får klubben et udstillingsvindue, der kan tiltrække opmærksomhed blandt spillere, fans og sponsorer og derved generere øget interesse og omsætning
Realistisk antal kunder (begrundelse)
Konkurrenceparametre
Trusler
Vigtige spørgsmål
- Hvor stor en risiko/chance vil vi tage, økonomisk og arbejdsmæssigt?
- Succeskriterie(r)?
- Ekspansionsmuligheder (hvornår/hvordan)
- Hvordan ser virksomheden ud om 3 år? (forretningsgrundlag, ydelser, kunder, omsætning, overskud)
- Forretning og/eller hobby? (Skal DHDb være et stort system, eller mange små? 2 klik, og man er hos klubbens konkurrenter)
Konkurrenter
- Hvad adskiller os?
- (Web)service i stedet for selvbetjening. (Vil folk hellere have CMS?)
- Kompetence: Nøjagtighed og omhyggelighed (?)
- Flexibilitet (?)
- Vurdering af konkurrenterne
Jura
- Virksomhedsform
- Forsikring
- Konkurrenceloven
- Selskabsdokumenter
- Stiftelsesdokument (IVS, ApS og A/S)
- Vedtægter (IVS, ApS og A/S)
- Vurderingsberetning (ApS og A/S)
- Forretningsorden (IVS, ApS og A/S)
- Interessentskabskontrakt1 (I/S)
- Ejeraftale
- Rettigheder til oplysninger, fotos, logoer, clip-art
- Rådgivere (advokat/revisor/andet)
Økonomi
- Privatbudget
- Etableringsbudget (lokaler/udstyr)
- Driftsbudget
- Likviditetsbudget
- Finansiering
- Overskud/investering/formuepleje
Salg og markedsføring
- Løbende salgs- og markedsføringsaktiviteter efter start_dato: Hvad skal gøres? (hvordan/hvem/hvornår/pris)
- Særlig markedsføringsaktivitet ved åbning (pris)
- PR ved åbning af virksomheden (historie til journalister)
- Brevpapir, visitkort, brochurer, annoncer, skilte, åbningsreception
Forretningspolitik
- Prispolitik
- Rabatpolitik
- Betalingsbetingelser
- Garantiydelser
- Service
- Kundebetjening
- Personalepolitik
Administrative arbejdsgange
- Daglig bogføring
- Momsafregning
- Regninger (udsendelse/opfølgning/ubetalte)
- Lønafregning
- Kvartalsregnskaber
- Skrive breve til kunder/forretningsforbindelser
- Kontortid/telefontid
Reference